Stockholm
DATUM: 2013-06-06 | TID: 15:18:00 | KATEGORI: Emelie

Hej!

Idag åkte jag och min klass till Stockholm eftersom vi har profilen OBL (ord,bild & ljud) vi skulle åka klockan 5:40 på morgonen så vi fick lov att gå upp klockan 4:00 på morgonen och nu är jag så sjukt trött! Jag råkade försova mig så jag hann inte sminka mig och inte fixa håret, jag hann inte packa det jag skulle ha med heller så jag tog det jag kom ihåg just då vilket inte var så mycket ... :/ jag satt upp håret i en hästsvans och sprang ut till parkeringen för att åka med Alva till stationen. Vi åkte till Stockholm och klockan 9:00 gick vi på rundtur på den kungliga operan, sen fick vi se när balettskolan skulle repetera.. Ganska coolt men sjukt ful dans igentligen, och det blev lite rörigt när alla dansade olika! Sen fick vi fritt och vi gick på stan i olika affärer, hittade dock inget att köpa eftersom jag är pank ;) sen skulle vi till Sveriges television! Vi virrade bort oss och gick runt i cirklar och varken kartan eller Sofies gps va förståelig. Vi stannade några gånger och kollade på alla studenter som åkte förbi på lastbilsflaken och vi vinkade till några ;) när vi väl kom till svt så va det en och en halv timme kvar tills vi skulle samlas där så vi träffade några av killarna och sen satt vi på en bänk och väntade. När vi kom in fick vi kolla i olika studios där olika program spelats in, och vet ni? Vi fick gå in i Bolibompa studion!! :D en barndomsdröm som gick i uppfyllelse! Och jag klappade Draken på magen och den va fluffig :3 vi tog lite kort och kollade lite till sen va det slut och vi skulle tillbaka till stationen. Och det gjorde så sjukt ont i fötterna och jag svettades som en isbjörn i Afrika men vi kom dit tillslut. Och nu sitter vi på tåget hem igen, och när jag kommer hem ska jag gå och sova på en gång! Vi träffade även Johan på Bolibompa och sen såg vi Musse och jag tror jag såg han "Göran" från sommar med Göran (jag vet inte vad han heter) sen såg jag Marc Levengood (stavning) men hann inte ta kort på honom.
Nu kommer inlägget vara snett och konstigt men jag fixar det imorgon, förlåt att det blev så långt inlägg men jag hade ju nått att berätta iaf ;)

Ha en bra dag och sov så gott! ❤

 


♥ SKRIVET AV VilmaLindberg

Hej, va bra blogg du har! Checka gärna in min blogg. :)

Svar: vi är två personer som har bloggen ;) Men tack! det ska jag göra ;)
alvaemelie.blogg.se

DATUM: 2013-07-18 | TID: 21:20:23
BLOGG/HEMSIDA: http://vilmacovers.blogg.se



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?